Aktualności
Sukces Open Country w Rajdzie Dakar
24 stycznia 2024
Team Land Cruiser Toyota Auto Body wygrywa w klasie pojazdów produkcyjnych
Samochód Land Cruiser 300 GR Sport, wyposażony w opony Open Country M/TR i prowadzony przez Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC), zwyciężył w kategorii pojazdów produkcyjnych Rajdu Dakar 2024.

(Miura i Barbet odbierają trofea)
Toyo Tires wspiera uczestnictwo zespołu TLC w rajdzie Dakar od roku 2021, a w ubiegłym roku obie strony odnowiły partnerstwo, kontynuujące wsparcie dla udziału TLC w tych zawodach. Wykorzystując technologie dla rajdów terenowych i doświadczenie kultywowane wspólnie z TLC, firma Toyo Tires wyprodukowała opony do dwóch samochodów Land Cruiser 300 GR Sport. Pojazdy te zostały wyposażone w opony Open Country M/TR w specyfikacji na Rajd Dakar 2024. Firma Toyo Tires opracowała i dostarczyła ten produkt o nowej specyfikacji, który poprawia osiągi na nierównych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie, zarazem wykorzystując zrównoważone materiały w 50% całkowitej masy, aby zmniejszyć wpływ na środowisko.
Rajd Dakar 2024 wystartował z Al-Ula w północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej i przebiegał do mety w Janbu na zachodnim wybrzeżu półwyspu przez 12 odcinków specjalnych. Zespół pokonał w sumie, wliczając odcinki łącznikowe, około 8000 km. Trasa obejmowała szereg etapów przez piaszczyste wydmy o stromych zboczach, trudnych zarówno dla pojazdów, jak i opon. Wysokie osiągi Open Country na nierównych nawierzchniach wspierały jazdę, a oba samochody TLC z powodzeniem ukończyły rajd. Samochód Akiry Miury i pilota Mayeula Barbeta zajął pierwsze miejsce, a samochód Ronalda Basso i Jeana Michela Polato był drugi. Dzięki tej wygranej zespół TLC odniósł jedenaste z rzędu zwycięstwo w klasie.
Dyrektor TLC, Yuji Kakutani, oświadczył: „Aby ukończyć wyścig w warunkach konkurencji, która z roku na rok staje się coraz trudniejsza, potrzebujemy opon, które pozwolą w pełni wykorzystać osiągi pojazdu. Jestem naprawdę szczęśliwy, że wszyscy członkowie zespołu, w tym inżynierowie Toyo Tires, mogli współpracować nad osiągnięciem jedenastego z rzędu zwycięstwa w kategorii samochodów produkcyjnych”. Kierowca Akira Miura, który wygrał w tej kategorii, dodał: „Rajd Dakar 2024 był najtrudniejszą trasą, jakiej kiedykolwiek doświadczyłem w zawodach. Open Country M/TR były świetne ze względu na wysoką wytrzymałość i właściwości bieżne. Wspierały nas i dodawały kierowcom pewności siebie” – powiedział, wspominając rajd.
W Toyo Tires wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w wyścigach terenowych, w trudnych warunkach, aby poprawić osiągi naszych opon do pickupów i SUV-ów. Ponadto, aby przyczynić się do stworzenia mobilnego społeczeństwa nowej generacji, będziemy dążyć do opracowywania produktów i materiałów, wzmacniania technologii, rozbudowy technik recyklingu produktów i surowców oraz tworzenia materiałów alternatywnych względem substancji niebezpiecznych dla środowiska.
Opony noair na Expo 2025 w Osace
Wózki elektryczne z oponami bezpowietrznymi
Ampudia zwycięża w San Felipe 250
Wygrana w klasyfikacji ogólnej drugi rok z rzędu
Opony Proxes w Nürburgring Langstrecken-Serie 2025
Szerszy udział i kierowcy z Toyota Gazoo
Dzień Partnera w klubie Gamba Osaka
Wydarzenie „Ichi-gan” organizowane od 2022 roku
Toyo Tires „marką zarządzającą zdrowiem i produktywnością”
Toyo Tires firmą „White 500”
Proxes Comfort z oceną „dobrą” w teście Auto Bilda
Opona polecana czwarty rok z rzędu
Proxes Sport 2 wysoce zalecana w teście TCS
Mocna rekomendacja flagowej opony sportowej
Proxes Sport 2 wysoce rekomendowana
Opona z oceną „dobrą” w teście ADAC
Akcje w serii indeksów ESG FTSE4Good
Firma uwzględniona szósty rok z rzędu